Hailey

Hand FotSå har jag äntligen fått träffa denna ljuvliga tjej. Låter som att hon var jättegammal innan vi sågs men när man ibland väntar på något så känns det som en evighet. Hailey var bara 12 dagar när vi träffades så hon var rätt ”ny”. Hon var/är så underbart ljuvlig liten tjej … liten och näpen och redan så flickig. Hon är lik sin bror emellanåt men oxå mycket lik sin mamma. Jag har redan berättat för henne att hon kommer att få stå ut med mycket pussar och kramar från sin mormor och en del tossigheter – detta kan hennes bror berätta mycket mer om ;). Det känns som en välsignelse att få barnbarn och att det blev en pojke och en flicka är verkligen en välsignelse! <3HaileySvart hårGos o mysKramar

Hemma igen – med ryggskott!

Sandras kinamat Sandra gjorde en jättegod Kinarätt igår! Hjälpare Hugo och Nichlas hjälpte mig till bussenNästa; Regementsgatan Så skönt om nästa stopp hade varit Regementsgatan i Malmö!Tågstationen Igår morse så fick jag ryggskott! Hela dagen fick jag traska runt hemma hos lilla familjen utan att kunna vara till någon större hjälp. Bestämde mig trots den svåra smärtan att ta tåget hem igen, skönare att vara hemma när man e kass. Jag försökte sitta ner på tåget men sätena var så värdelöst mjuka så jag fick stå upp hela resan! Snacka om att benen var slut efter att ha traskat hela dagen plus allt stående! Det var riktigt skönt att komma hem och få kunna ”rulla ner” i sängen och få upp benen i högläge! Stå uppKramar

Brandbilen och fisktacos

Brandbil Åka kana Asså snacka om Hugos glädje när han fick syn på denna lekplatsen när vi gick hem från gamla Linköping – brandbilen gjorde succè! Rutschkanan var riktigt snabb oxå vilket han klappade händerna åt – gullunge. Så klart stannade vi till så han fick leka en stund.Upp Ner Sitta Fixa Snurra Väl hemma igen så var det middagstime. Idag stod det fisktacos på menyn och jösses vad gott det var! Jag gjorde vid fisken, dubbelpanering skulle det vara enligt Sandra. Sandra gjorde en salsa på mango, avocado, mynta, persilja, lime och agavesyrap och den gifte sig perfekt med fisken! Detta ska göras och ätas fler gånger. FisktacosKramar

God mat

RårakorIdag har vi gjort rårakor på vanlig potatis och sötpotatis tillsammans, dom blev jättegoda! Vi kunde tom lura i Hugo dom (han äter inget som innehåller ordet potatis) genom att säga att det var pommes och då var dom såå gooda … lille token. Till dessert gjorde Sandra en marängtårta med lemoncurd. Ovanpå grädden hade vi lite passionsfrukt … supersmarrigt!Marängtårta m lemoncurdeKramar

Spelat hockey ute

Spelar hockey Målvakt14 grader och vår i luften idag här i Linköping. Idag har vi spelat hockey ute på gården med Hugo. Vi turades om att vara målvakt, men ärligt talat så är man rädd att stå där när Hugo är utespelare och skjuter sina skott … han e galet duktig! Skott Anfall Skott Tekning Sandra och Hugo tekarKom igenn Jag fick vara målvakt Mormor målvakt Här kastar han sig så som målvakterna gör ibland vid räddningar 🙂Hugo målvaktKramar

Påskafton

Gräver Pausar Jagar påskkärring Spanar Spelar fotboll 12 grader och strålande sol idag! Hugo och jag gick ut en stund på eftermiddagen för att leka. Vi bakade påsktårtor i sandlådan, Hugo fick syn på en påskkärring …. han gav sig på jakt … han trodde nog att det var påskkärringar vi skulle jaga och inte leta efter påskägg ;). Jag hittade en fotboll och vi spelade en stund, han är galet snabb när han springer efter bollen. Tror att han kan ha en lysande karriär om han bestämmer sig för att satsa på att bli fotbollspelare! Efter uteleken så var det dax för påskmat! Sandra hade gjort en massa goda ägg, sen hade vi olika sorters sill, olika laxsorter, potatis, rom, gräddfil och bröd … så yummy! Den mest intressanta ägghalvan var den med pära, gräddfil och mynta.  ÄgghalvorKramar

Till Linköping

TågIngen sovmorgon här idag inte trots att det är helgdag. För idag skulle jag upp för att träffa lilla familjen och deras nya tillskott i familjen. Det blev snälltåget mot Linköping för att slippa åksjuka och sen buss sista biten innan jag möttes utav Hugos speciella och mycket överraskande välkomnande som var världens skrik utav glädje ändå från tårna, det bildades tårar utav glädje i ögonen och till slut fick jag världens största kram.Buss Redo för utgång Lekplats Snurrar Här snurras det så ögonen gick i kors Yr i bollen Vi har varit ute en runda och lekt lite idag … och vissa hoppade i vattenpölar oxå, Hugo tyckte att jag oxå skulle vara med men jag tackade nej 🙂Hoppa i pölar Kör vagnKramar

Skärtorsdag

CheescakeIdag var det ett besök hos frisören som stod på schemat. Det blev rejält genomklippt och känns nu så skönt och fräscht igen! Fick lugnande besked utav frissan angående mitt håravfall och det känns genast bättre men jag fortsätter knapra mina vitaminer ;). Efter klippningen så var det dax för några timmars arbete innan påskledigheten börjar. Det var inte många kvar på jobbet när jag började och dom blev färre och färre ju längre tiden led. Till slut var det även dax för mig att gå … skyndade hem för att börja packa! För tidigt imorgon så bär det av! Efter många turer så blir det trots allt en resa till lilla familjen. Jag ska få träffa dom innan dom kommer till stan!! Jag längtar sååå …
Skvaller hos frissanKramar

Påsklunch på jobb idag

Fjädrar PåsklunchIdag hade vi påsklunch på jobbet. Det blev en liten försmak utav påskens goda mat, för något mer i det stuket måste man ju få i sig under påsken. Jag smaskade i mig gravad lax, ägg, löksill, saltkött med pepparrotsvisp på, vindruvor, camenmbert och så grovt bröd med blåmögelost på … så gott! Till dessert hade vi köpt citroncheesecake och den var helt ljuvlig – fick klart godkänt för att vara köbekaga. Kramar